Brändi, Markkinointi

Betonihelvetti

Brändistrategia ID Insight Digipreesens Somepreesens Oma media Kanavastrategia Verkkopalvelut Sisältömarkkinointi Ohjelmointi Viestinnällinen suunnittelu Kampanjasuunnittelu

Kouvola – kaupunki täynnä sydämellistä elämää ja betonista asennetta. Jatkuva morkkaava monologi käynnisti kaupunkilaisissa hyvänpuhumisen, tarpeen puolustautua. Luotiin herättelevä vastavoimakampanja, joka hakee voimansa kaupungin identiteetistä ja kouvolalaisten aidosta halusta puhua hyvää omasta kotikaupungista.

Projekti

Tavoitteena oli luoda kampanja, joka muuttaa mielikuvia, murtaa olemassa olevia myyttejä sekä rakentaa kaupungille aitoa ja mielenkiintoista yhteisökuvaa. Koska markkinointiin käytettävät budjetit ovat pieniä, tavoitteena oli myös luoda alusta, joka tekee omien joukkojen hyvänpuhumisen helpoksi ja sitä kautta

muuttaa alustan arvokkaaksi mediaksi. Samalla haluttiin tehdä paikan markkinointia muuttava kampanja, joka pohjautuu täysin oman median/yhteisön voimaan sekä sosiaaliseen mediaan.

Tulokset

Betonihelvetti kiteyttää paikan markkinoinnin digiloikan ja sallimisen edelläkävijyyden kompaktiin pakettiin. Avoimen dialogin avaaminen vaatii kaupungilta rohkeutta ja uudistumiskykyä – tässä tapauksessa myös asennetta. Hieno esimerkki siitä, kuinka paikan markkinointia voidaan muuttaa digitaalisin keinoin ja oman median voimin.
MINNA UTRIAINEN
Creative Director, Nitroid
"Betonihelvetti on kaikkine toteutuksineen piristävän rohkealla tavalla tehty ja tarpeellinen kampanja asukkaiden identiteetin vahvistamiseksi. Perikouvolalaisella persoonalla luotu hyväntuulisuus naurattaa kovasti ja sai minutkin heittäytymään videototeutukseen. Hyvä kun Kouvolasta kerrotaan ja tuodaan esille aitoja ja oikeita hyviä puolia omalla tyylillä."
LAURI LAMMINMÄKI
Kaupunginjohtaja, Kouvola
"Parhaiten Suomen kuntamarkkinoinnissa on onnistunut Kouvola, joka laittoi #munbetonihelvetti -kampanjalla Kouvolan fanit kertomaan ja jakamaan oman versionsa asuinympäristöstään."
@villetolvanen
Twitter
18 000
kävijää sivustolla lanseerausviikon aikana.
27 000
kävijää sivustolla elokuussa 2016 reilu vuosi sivuston julkaisun jälkeen.
9100
#munbetonihelvetti julkaisua Instagramissa (syyskuu 2016).
261 360
julkaisujen näyttökertaa somessa.
4280
tykkääjää Facebookissa (syyskuu 2016).