Brändi, Markkinointi, Muotoilu

Itä-Suomen yliopisto, UEF

Brändistrategia ID Insight Digipreesens Oma media Verkkopalvelu Sisältömarkkinointi Ohjelmointi Viestinnällinen suunnittelu Kampanjasuunnittelu

UEF – rajoja rikkova, lupaukset lunastava tieteen moniottelija. Uusi yliopisto aloitti toimintansa 2010. Murroksessa olevan yliopiston fuusioinnissa keskiöön nostettiin yliopiston identiteetin vahvistaminen, brändin johtaminen ja hallinta.

Projekti

Keskeisenä tavoitteena oli kahden eri yliopiston yhteisöidentiteettien yhdistäminen ja voimaannuttaminen. Brändi, jonka ympärille uusi yliopisto yhä vahvemmin rakentuu. Brändityön ensimmäinen ja tärkein kohderyhmä oli yliopiston oma väki: haluttiin vahvistaa yhteisöllisyyttä ja ylpeyttä omasta yliopistosta.

Toinen tavoite oli vahvistaa ulkoista vetovoimaa: brändityössä syntynyt uusi brändi-ilme lanseerattiin yhdessä ilmeen mukaisen opiskelijahakukampanjan kanssa.

Tulokset

Kansainvälinen kehittymisentahto ja into näkyy tämän asiakkaan projekteissa. UEF:lla on tahto saavuttaa enemmän, teoilla ei sanoilla. On hienoa päästä tukemaan tekoja, joilla on vaikutusta koko ihmiskunnan tulevaisuudelle.
SANNA RAUTIO
KAM, Nitroid
Nitroidin kanssa tehty brändityö ajoittui sopivasti yliopiston strategian uudistamisvaiheeseen. Ydinviestien kiteytys on saanut paljon kiitosta. Visuaalisen ilmeen uudistamisessa Nitroidin tiimin innostus, luovuus ja osaaminen johdatti selkeään, tuoreeseen ja hallittuun ilmekokonaisuuteen.
PETRI HYNYNEN
Viestintäpäällikkö, Itä-Suomen yliopisto
"Moderni, henkii paremmin strategiaamme. Henkilöstö on selvästi avannut enemmän silmiä markkinoinnille sekä sille, miltä näytämme ulospäin. Kaikilta ryhmiltä on tullut kiitosta uudistuneesta ilmeestä. On onnistuttu sekä imagotasolla että sovelluksissa. Opiskelijarekrytointimateriaali on onnistunut sekä imagotasolla että konkreettisesti. Hyvät hakijaluvut ja laadullisia hakijoita. Brändiajattelu on mukana kaikessa toiminnassamme. Myönteisiä vaikutuksia. Yliopiston ilmettä pidetään selkeänä ja vakuuttavana."
HENKILÖSTÖ JA OPISKELIJAT
Itä-Suomen yliopisto
11 %
hakijamäärän kasvu vuodesta 2015 vuoteen 2016.
14 400
ensisijaista hakijaa vuonna 2016.