Brändi, Markkinointi

Savonlinja

ID Brändistrategia Strategia Kanavastrategia Oma media Insight Digipreesens Toimintaympäristö Sisältömarkkinointi Viraalimarkkinointi Viestinnällinen suunnittelu Kampanjasuunnittelu

Suomen elämänmakuisin bussiyhtiö. Selkeällä strategialla ja määrätietoisella yhteistyöllä uudistimme perinteikkään vuonna 1924 perustetun bussiyhtiön brändin – ja samalla muutettiin unohtumattomasti Suomikuvaa.

Projekti

Lähtökohta oli haasteellinen – kilpailuasetelman muuttaminen. Murroksessa olevan joukkoliikenteen yksi kärkipelureista lähti näyttämään tietä.
Vahvaan ja juurevaan identiteettiin pohjautuen sekä kohderyhmätietoon tukeutuen luotiin uusi suunta.

Lähdettiin rakentamaan yhtiön toimintamalleja, viestintää, toimintaympäristöä, tuotteita ja palveluita kohderyhmiä palveleviksi. Savonlinja lanseerasi uudistuksen Matkamessuilla 2016.

Tulokset

Savonlinja on hieno esimerkki siitä, että brändi on tekoja. Yhtiö teki suuren muutoksen muutamassa kuukaudessa, luotti asiantuntijuuteen ympärillään ja näki edessään vain yhden vaihtoehdon – menestyksen. On ollut hienoa luoda jotakin, joka on esillä kansallisesti joka päivä.
ESSI MÄNTYNEN
Graphic designer, Nitroid
Työmotivaatio kasvoi selkeästi. Eikä pelkästään itsellä vaan yleisesti kuljettajilla.
LINJA-AUTON KULJETTAJA
Savonlinja
Ei voi olla totta? Että osataan tehdä vielä mainoksia? Viimeksi muistan Sunnuntai-vehnäjauhot ja yhden puhelinoperaattorin kateellisen eukon "Elämä on"-mainoksen. Mutta en siltikään taida vielä uskaltautua mainoskanaville. ;)
SOME-PALAUTE
75 015
ensimmäisen Linjalla-jakson näyttökertaa ensimmäisen vuorokauden aikana ilman maksettua näkyvyyttä.
1 675 512
Linjalla-videoilla tavoitettua henkilöä Facebookissa 3 kk:n ajalla.
1 002 740
Linjalla-videoiden näyttökertaa Facebookissa ja Youtubessa 3 kk:n ajalla.
30 858
reaktiota, kommenttia ja jakoa Linjalla-videoissa 3 kk:n ajalla.
+
Ensimmäinen Linjalla-jakso nousi Suomen vuoden 2016 suosituimpien Youtube-mainosten listalle.
316 %
verkkosivuistuntojen kasvu 2015-2016.
2,5 min
verkkosivustolla käytettävä aika keskimäärin.
14 000
tykkääjää lisää Facebookissa vuoden päästä lanseerauksesta.
2 819
vastasi käyttäjäkyselyyn ja osallistui Savonlinjan keltaisen kortin arvontaan.
274
osallistui Terveisiä Suomelle -bussiteippauskilpailuun lähettämällä omat terveisensä.
4,6
kuljettajien mielipide brändin arvosta asteikolla 0-5.