Brändi, Markkinointi

HelsinkiEast

Digipreesens Brändikehitys Viestinnällinen suunnittelu Visuaalinen suunnittelu Kampanjasuunnittelu WordPress Markkinointimateriaalit Some-koulutus

Ihana, ihanampi, HelsinkiEast – vain kivenheiton päässä Helsingistä! Itä-Uusimaa kätkee sisäänsä niin Porvoon tunnelmalliset pikkuputiikit, Loviisan idylliset merenrantamaisemat, Lapinjärven vehmaan miljöön kuin Sipoon kauniin saaristonkin. Nyt alueen helmet niin ravintoloiden, kahviloiden, majoitus- ja kokouspaikkojen kuin designinkin osalta on koottu yksiin kansiin – tervetuloa ihastumaan!

Projekti

Välittömästä ja lämminhenkisestä viestimaailmaista ammentava uudistettu HelsinkiEast-brändi yhdistettynä visuaalisesti näyttäviin ja helppokäyttöisiin kolmikielisiin WordPressillä toteutettuihin verkkosivuihin kutsuu ihastumaan! Lähtökohtana projektille oli Suomen vetovoimaisimpiin matkailualueisiin kuuluvan Itä-Uudenmaan sijoittaminen selkeämmin kartalle ja sen vahvuuksien – kulttuurin, elämysten ja luonnon – nostaminen parrasvaloihin ja kokoaminen yksiin kansiin. Päätavoitteena oli luoda alueesta ja sen yrityksistä selkeämpi,

yhtenäisempi ja houkuttelevampi kohdekokonaisuus niin suomalaisille kuin ulkomaalaisille matkailijoille – oikea helmi Helsingin kainalossa! Edupolin koordinoiman Triangeli-hankkeen ja Premium Visit -matkailuverkoston lanseeraama HelsinkiEast-projekti sai uudistuksen myötä uuden yhtenäisen preesensin niin verkkosivuston, sosiaalisen median kuin messumateriaalien osalta. Brändi- ja verkkosivu-uudistus lanseerattiin näyttävästi sosiaalisessa mediassa ja Meetings & Events 2017 -messuilla. Tutustu sivustoon: https://helsinkieast.fi/

Tulokset

Sivustomme toteutus ylitti kaikki odotuksemme ja koko prosessi eteni upeasti alusta loppuun saakka! Nitroidin tiimi sai heti kiinni ajatuksistamme ja rakensi niistä kokonaisuuden, jossa yhdistyvät kaikki toiveemme hienolla tavalla. Yhteistyö oli sujuvaa ja kaikki sujui iloisessa ja mutkattomassa ilmapiirissä. Pidimme erityisesti Nitroidin raikkaasta ja rohkeasta otteesta sekä halusta olla kokonaisvaltainen viestinnän kumppanimme.
Suvi-Riikka Milord
Koulutussuunnittelija, koulutusalavastaava Yrittäjyys ja matkailu, Edupoli
Suunnittelijan näkökulmasta tämä oli mukavan haastava kokonaisuus, joka ei kuitenkaan missään vaiheessa tuntunut haastavalta, koska löysimme yhteisen sävelen asiakkaan kanssa jo alusta alkaen. Minulle tärkeää oli, että saimme asiakkaalta arvokasta ja rakentavaa palautetta läpi projektin ja sovitut asiat, kuten kuvat ja tekstit toimitettiin meille sovituissa aikatauluissa.
Riku Lehtinen
Front-End and UX Designer, Nitroid
1600 %
Facebook-sivutykkääjien määrän kasvu 2 viikossa
1070 %
Instagram-seuraajien määrän kasvu 2 viikossa
149 673
yksittäisellä Facebook-postauksella orgaanisesti tavoitettua ihmistä
~ 12 000
reaktiota, kommenttia ja jakoa lanseerauskampanjan julkaisuissa Facebookissa ja Instagramissa 1 kk aikana
44
yritystä mukana HelsinkiEast-projektissa