Brändi

Lappeenrannan teknillinen yliopisto, LUT

Brändistrategia ID Insight Oma media Verkkopalvelu Sisältömarkkinointi Käyttöliittymäsuunnittelu Viestinnällinen suunnittelu Kampanjasuunnittelu

Kansainvälinen, kansainvälisempi, LUT. Miten kapea-alainen suomalainen yliopisto voi profiloitua kansainväliseksi tiedeyhteisöksi ja niittää tulosta kansainvälisessä yliopistokentässä? Keskiöön nostettiin brändin johtaminen ja hallinta sekä yhteisön aito identiteetti.

Projekti

Parhaimmillaan brändityö vahvistaa yhteisöidentiteettiä niin, että omat joukot muuttuvat omaksi mediaksi ja lupaukset teoiksi. Lut on kansainvälinen menestystarina, yliopisto, joka raivasi muutamassa vuodessa tiensä tieteen etujoukkoihin ja yhdeksi Suomen vetovoimaisimmista yliopistoista.

Voimaantumisessa strategisesti merkityksellisessä roolissa on brändi, joka toimii niin kilpenä kuin kannattelijana. Menestyksen driverina ja onnistumisien hypettäjänä. Yksilön ja yhteisön sateenvarjona.

Tulokset

Tuloksien saavuttaminen vaati selkeää suuntaa, tiivistä yhteispeliä, luottamusta sekä lujaa tahtoa rakentaa yhdessä suurta. Onnistumisten takana loppupelissä kuitenkin ovat rohkeat valinnat ja investointi tulevaisuuteen oikealla hetkellä, riittävän suuresti. Paras asiakkuus on aina vastavuoroinen, yhteistyössä on kykyä antaa, vaatia ja vastaanottaa.
MINNA UTRIAINEN
Creative Director, Nitroid
Yhteistyö brändi-identiteetistä lähtien on ollut erinomaisen onnistunutta ja tuloksellista. Se tukee saumattomasti yliopiston ketterää uudistumista ja strategiaa.
MARJO LOISA
Viestintäjohtaja, LUT
no.1.
Vetovoima. Dynaamisuus. Viestiminen. Kun koulu loppuu -tutkimus 2016. No. 2. Opiskeluympäristö. Ilmapiiri.
3rd
lut.fi. Pulse Awards, Best in design and user interface.
20 %
kokonaishakijamäärän nousu ja yhteishaun hakijaennätys 2013.
19 %
nousu ensisijaisten hakijoiden määrässä yhteishaussa 2012 verrattuna vuoteen 2011. 3th.
Design & Print Awards 2010
Vuoden vuosikertomus: 1. FIM, 2. FINNAIR ja 3. LUT.
7,7 milj.
Varainhankintakampanjan tavoitteet ylittyivät 2011 (peruspääoman keräystavoite).