Brändi

Neo-Carbon Energy

ID Markkinointi Front-end suunnittelu User experience

Suomen suurin uusiutuvan energian hanke, jossa ratkaisuna on täysin uudenlainen uusiutuviin energialähteisiin perustuva energiajärjestelmä. Visiona tulevaisuuden energia, joka on päästötöntä, kustannustehokasta ja riippumatonta. Innovatiivinen ajattelu tarvitsi tuekseen innovatiivista ajattelua.

Projekti

Viestinnällinen ulkoasu suunniteltiin tukemaan hankkeesta tiedottamista kansainvälisellä tasolla. Tavoitteena oli luoda hankkeen hengestä ja missioista tehokkaasti viestivä ulkoasu – jotakin modernia ja täysin uutta. Luotu ulkoasu tukee aivan

uudenlaisista energiaan liittyvistä ratkaisuista kommunikointia selkeästi ja tulevaisuuden visio kirkkaana mielessä: tulevaisuus on vihreä.

Tulokset

Neo-Carbon Energy on hyvä esimerkki yhteiskunnallisesti merkittävästä projektista, jossa tiimimme perehtyi analyyttisesti mielenkiintoiseen ja haastavaan tematiikkaan yhteistyössä innostuneen asiakkaan kanssa. Selkeytimme ja tehostimme hankkeen viestinnällistä sisältöä typografisesti tehokkaiden viestien avulla. Tavoite oli tuottaa viestinnällisesti moderni ulkoasu sekä selkeä ja tehokas sisältö, jotka yhdessä verkkosivuston muodossa kommunikoivat tiedehankkeesta kansainvälisellä tasolla. Vahvasti tulevaisuuteen viittaavan visuaalisuuden rinnalla hyödynnettiin sivustolle upotettuja videoita ja animaatioita helpottamaan tiedepohjaisen sisällön hahmottamista.
MINNA UTRIAINEN
COO, Strategist, Nitroid
“Tavoitteenamme oli löytää kumppani, jonka kanssa voimme kommunikoida suuresta tiedehankkeesta ja tämän aivan uudenlaisesta tulevaisuuden visiosta laajalle yleisölle. Nitro ID:n kanssa erottuva, erilainen ja laadukas ilme, joka tukee hankkeen tavoitteita ja visiota, saatiin toteutettua nopeasti ja onnistuneesti. Olemme olleet erittäin tyytyväisiä yhteistyöhön ja lopputulos on herättänyt positiivista huomiota."
PASI VAINIKKA
Johtava tutkija, Teknologian tutkimuskeskus VTT Oy